25.10.2011 г.

За новия мобилен оператор bob

(Допълнена на 20 ноември 2011)

Преди няколко дни подписах договор с “Мобилтел” ЕАД за тарифен план с марката bob. Точно така – въпреки, че bob се рекламира като нов оператор / план “без договор”, всъщност трябва да подпишете стандартен такъв с едно приложение, които може да разгледате по-долу.

 

Договорът и какво всъщност е bob

Договор за тарифен план с марка bob Приложениe към Договора на bob

Договор за предоставяне на “електронни съобщителни услуги с марката bob”

Приложението спрямо чл. 3, точка 2 от Договора за условията за “ползване на bob тарифен план”

На няколко пъти в двата документа bob се дефинира различно:

  • “електронни съобщителни услуги с марката bob” (чл. 3.1 от Договора)
  • “bob тарифни планове” (Д)
  • “bob тарифен план” (Приложение)
  • “Мобилна телефонна услуга” (чл. 2, П)
  • “тарифен план за национални повиквания bob” (чл. 3, П)
  • “тарифния план” (чл. 4, П)
  • “bob услуги” (чл. 5, точка 1 в Приложението, грешно записана в него като 4.1)
  • “тарифен план с марка bob” (П)

Може би най-правилно е да го определим като “тарифен план с марка bob”. Фирменото наименование на “оператора” в договора е именно това на “Мобилтел” ЕАД, което автоматично означава, че въпреки откриващата се различна магазинна мрежа, различен номерационен план (bob код / номер 0998) и собствен отдел за поддръжка, bob си остава тарифен план на съществуващ мобилен оператор.

 

Предимствата

Лесна и единна тарифа -- цена от 0,12 лв. на минута разговор (и съобщение) към всички национални мрежи. 50 минути месечно към Globul, vivacom, M-tel, Ало, Да! и всички фиксирани оператори излизат 6,00 лв.

Без месечна такса.

Безсрочен договор, който не е нужно да се подновява, и който може да се прекрати по всяко време, без да се дължат неустойки за това.

Стандартни услуги – преносимост на номер, изчакване и задържане, CLIP (кой ви търси), MMS, мобилен интернет, гласова поща, роуминг, меню в SIM картата, подробни извлечения при поискване и онлайн, кредитен лимит, клиентски код и др.

 

Недостатъците

Скритите разходи на bob са може би най-важният недостатък на услугата.

  • Всяко свързване с оператор (а ще ви се наложи) на номер 123 се таксува по 0,49 лв. на обаждане (автоматичното меню обаче е безплатно).
  • Всички абонати са с първоначално активирана услуга “Гласова поща”, като ако искате да я изключите, ще трябва да платите такса от 3,90 лв. и да се свържете с оператор (0,49 лв.)
  • Активацията на роуминг също изисква свързване с оператор.

Щанд ("магазин") на bob в супермаркет CBA Бурлекс, ВарнаДруго ограничение е малкият на брой магазини (засега) – главно изнесени щандове във вериги супермаркети в големите градове.

Заплащането на месечните сметки (след 3-то число на месеца) би трябвало да се случва именно в тези магазини. Или чрез ePay, b-pay и директен дебит, за което е необходима предварителна регистрация. (Допълнено 20 ноември 2011) Освен посочените начини, без регистрация, но с 4-цифрен код от фактурата, може да се изплатите и на касите на EasyPay.

Списък с адреси: bob магазини или 0800 80 123 (безплатен за информация). bob щандове / магазини ще бъдат отворени скоро и във веригите Kaufland и LIDL.

Подвеждането с липсата на договор и скрити условия. Договор има (трите имена, ЕГН, лична карта, адрес, имейл), както и допълнителните Условия за ползване на bob тарифни планове и Общите условия за взаимоотношения между “Мобилтел” ЕАД и абонатите, които естествено не ви се предоставят.

 

Измамният клиентски код

След като бях подведен от търговските представители на щанда, че не мога да посоча клиентски код в Приложението (обърнете внимание, че титулярен номер и клиентски код МОГАТ да се заявят още при подписването му), същите ме информираха, че трябва да се свържа с оператор (0,49 лв.). Клиентският код може и да се заяви онлайн, а той е необходим за активацията и деактивацията на различните услуги, включително и след като се регистрирате на сайта www.bob.bg.

Стъпките:

  1. При подписване на договора не забравяйте да напомните на служителя да въведе титулярен номер в системата.
  2. След това потърсете в телефона си bob меню и изберете bob uslugi –> Klientski kod –> Aktivirane.
  3. Накрая позвънете на 123 и последователно наберете 4 за “Клиентски код” и 1 за “Активиране”. Въведете 6-цифрен код, потвърдете и сте готови.

 

bob – нещо средно между предплатена карта и тарифен план

 

Bob,bg_0001

Първоначалният пакет (SIM карта) ви струва 14,90 лв. и в “магазина” (разбирайте щанда) не разполагаха с ПОС терминал. Необходими ви са още лична карта за подписване на договора и около 15 минути, докато ви въведат данните в системата и подпишете договора си в 2 екземпляра. Насреща получавате пакета bob.

bob-card_0007Bob,bg_0008 bob-card_0001bob-card_0003
Прилича на опаковка шоколад и съдържа една SIM карта и брошура ръководство от 6 страници bob SIM-картата с вашия стандартен PIN 0000 и PUK. При поставяне в телефона ще намерите bob меню, подобно на Mtel+ и VIVA menu.

Така ще сте закупили SIM-карта и 150 минути и 150 sms-а към национални мрежи в рамките на 30 дни след активирането на картата (разбирайте слагането ѝ в апарата). Тези минути и съобщения са еднократни и не се прехвърлят, ако не ги използвате. Все едно сте си предплатили потреблението за един месец, но на цена от 0,10 лв., а не 0,12. лв.

 

След изтичането на включените 150 минути (1 месец от активирането) менюто “отстъпки” на сайта www.bob.bg показва съобщението “Тази информация не може да бъде предоставена за вашия абонаментен план”.
След изтичането на включените 150 минути (1 месец от активирането) менюто “отстъпки” на сайта www.bob.bg показва съобщението “Тази информация не може да бъде предоставена за вашия абонаментен план”.

 

Трябва да знаете, че при 6 поредни сметки от 0,00 лв. – т.е. не сте телефонирали или пращали съобщения половин година -- договорът ви се прекратява от “Мобилтел” ЕАД и губите номера си.

Тарифирането е на 60 секунди, т.е. разговор от минута и 20 секунди ви струва 0,24 лв.

 

Полезно

bob Ръководство (кликни за по-голямо изображение)

bob-card_0004 bob-card_0005 bob-card_0006

 

Информационен център на bob или структурата на автоматичното меню (i – информация):

For English press 1

1 Текуща сметка, фактури и отстъпки

  1. Текуща сметка
  2. 2.Фактури
  3. 3.Отстъпки

2 Тарифни планове - i

3 Услуги

  1. Гласова поща – i
  2. Роуминг - i
  3. Пропуснати обаждания - i
  4. Възможни обаждания - i
  5. Интернет - i

4 Клиентски код - активиране и промяна

  1. i
  2. друго

9 Връзка със сътрудник

Магазин на bob

 

Конкуренцията

Условия на сравнението по-долу: всички мрежи в натоварена часова зона, такса до 10,00 лв. / месец за целия период на договора, без допълнителни условия за презареждане:

M-Tel

  • Prima Classic – 0,54 лв. на минута, 0,25 лв. за съобщение
  • Comfort 100, 150, 250 – 0,32 лв. на минута, 0,14 лв. за съобщение
  • Mega LOOP, LOOP Surf, LOOP U&ME, PLAY LOOP – 0,32 лв. на минута, 0,14 лв. за съобщение
  • LOOP UP2U – 0,39 лв. на минута, 0,14 лв. за съобщение
  • Ало, Да! – 0,29 лв. на минута, 0,12 лв. за съобщение

vivacom

  • Get M@x, Get Music, Get Bonus, VIVA International (Start),  – 0,34 лв. на минута, 0,14 лв. за съобщение
  • VIVA Free, UniCall S – 0,25 лв. на минута, 0,14 лв. за съобщение
  • Optima 250 – 0,32 лв. на минута, 0,14 лв. за съобщение

GLOBUL

  • b-connect – 0,45 лв. на минута, 0,22 лв. за съобщение
  • Smart Plus, Smart Way, Max, Unlimited Weekend, Generation GLOBUL – 0,32 лв. на минута, 0,14 лв. за съобщение
  • Frog Mobile – 0,34 лв. на минута, 0,14 лв. за съобщение

 

BOBiltel

В желанието си да запази пазарен дял, да спре намаляващия си брой абонати и среден приход от абонат, като същевременно запази имиджа на марката M-Tel като premium brand, “Мобилтел” ЕАД реши в условията на вече зает пазар да предложи нова марка bob на т.нар. no-frills услуга – базисна услуга с единна цена и собствено търговско присъствие (сайт, магазини, поддръжка и обслужване).

Във всички случаи приветствам идеята за no-frills услуга на фона на сложните тарифни планове при абонамент и множеството условия на предплатени тарифи за бонуси. Колко пъти сте чели * (звездичките) при всяка една оферта от всеки един оператор – “за първите 2/6 месеца”, “при презареждане от … до … лв“, “минути в мрежата на …” и т.н.

Дали “Мобилтел” ще успеят с bob? Струва ми се, че да – де факто подписването на договор към bob е равносилно на регистрацията на предплатена SIM карта с условието, че се плаща след фактуриране, а не предварително.

Споделете мнението си по-долу, особено ако вече ползвате или възнамерявате да ползвате услугите на bob.

Декларация за конфликт на интереси
Ако имате въпроси относно услугата, първо се свържете с компанията. Не работя за “Мобилтел” ЕАД, други комуникационни компании или обслужващи я фирми и не съм получавал компенсация за публикациите.

66 коментара:

  1. "...въпреки, че bob се рекламира като нов оператор / план “без договор”, всъщност трябва да подпишете стандартен такъв..."

    Ако ми покажеш къде чу да се рекламира, че няма никакви договори изпращам бутилка марково уиски веднага.
    Провери отново. Поздрави :)

    ОтговорИзтриване
  2. Винаги чета звездички за всяка една оферта. Все пак дава важна информация. Не виждам проблем за да не ги чета. Отделно не виждам скрити условия при bob. Дори "недостатъците" са си описани с големи, черни букви. От една седмица ползвам bob и мился, за сега всичко е както е казано.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Не е споменат интернет трафик, Няма ограничение за такъв, освен паричен лимит за сметката от 50лв. Това за ползвател на смартфон с боб "добре набълбукващо".

      Изтриване
  3. Следва заблуден служител на МТел да коментира, че публикацията е платена

    ОтговорИзтриване
  4. @CHILIEV
    Благодаря за уискито, но служителката на bob щанда многократно обясняваше на минувачите в супермаркета "няма договор и без месечна такса", докато аз трябваше уж да попълвам "заявление като за предплатена карта", само дето заявлението си е, както се вижда договор.

    Иначе за печатната и електронната реклама си прав :) -- там се казва "без дългосрочен договор" и "без скрити условия".

    @vas
    Намирам за недостатъци малкия брой магазини и подвеждащата помощ от служителя, който ми продаде картата. Ваучери за Ало, Да! например могат да се открият например доста трудно в малки населени места именно заради ограничената дистрибуция. "Мобилтел" можеха да позволят плащане на сметките за bob да се случва и в собствените си магазини. Мерси за коментара. Аз също нямам сериозни лоши наблюдения за услугата.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Kъде бих могъл да намеря официална писмена информация за сумата от 100 лева депозит при активиране на роуминг преди изтичане на 3 месеца от датата на сключване на договор?
      В текстовете на решенията на Комисията за регулиране на съобщенията, както и в Закона за електронните съобщения, не намирам конкретна информация относно тази сума (в Общите Условия на bob така или иначе не намирам).
      Също така бих се радвал, ако ми подскажете, къде бих могъл да намеря официална писмена информация и за възможността за активиране на роуминг 3 месеца след датата на сключване на договор, тъй-като по този въпрос също никъде нищо не намирам...

      Изтриване
  5. Потресен съм от това как при наличието на 1 магазин в София на уебсайта се даваше информация за начините за плащане: "в магазин, през интернет, през банкомат и с директен дебит". Чудесно, но как точно се плаща през интернет и банкомат? Служителите в магазина (а и брошурите) не можаха да обяснят.

    Току що виждам че са останали само 2 начина на плащане: в магазин или с директен дебит. Намирисва ми че клиентите ще бъдат обслужвани по-лошо дори и от досегашните.

    Аз съм човек, който винаги е бил за това да няма: дългосрочен договор, месечна такса и различни цени/минута към различните ми контакти, но bob не можа да ме спечели. Всъщност, след като бях клиент на Мтел над 12 години, точно преди 1 година се отказах от услугите им, и още вярвам че не съм сбъркал.

    ОтговорИзтриване
  6. Малиии... не знам за теб, Георгиев, но мен вече ще ме нарочат за рекламно лице. :)

    Анонимен, магазините не са един в София. Плащането през интернет ще става през иПей, а преза банкомат - през БПей. И понеже и мен ме вълнува плащането през иПей - наистина не е направено още, през банкомат вероятно също, но съм ибеден, че ще го направят именно заради малките населени места :)

    Колкото до служителите им - да доста са малко са информирани

    ОтговорИзтриване
  7. CHILEV, сайтът им е много ... хм, динамичен. Появили са се нови магазини, което е добре, но са отпаднали най-удобните начини на плащане (http://www.bob.bg/faq/bob-bill.php), което е зле. Да си разходя г..а до Кауфланд не е същото като да си го разходя до лаптопа (1 м) или до близкия банкомат (20 м).

    ОтговорИзтриване
  8. Относно собствеността на БОБ ще дам един пример. Ако си наемете обзаведен апартамент и живеете ползвате всичко(баня,печки,бойлери,дивани и т.н.)което реално нее ваше, значи ли че вие сте собственост на вашия хазяин??Да БОБ ползват мрежата,булстата и т.н. на Мтел , но дали неси плащат за всичко това???Дали точно в България нее по изгодно да си някаде под наем отколкото да ръсиш кинти на всеки чиновник и комисии????

    ОтговорИзтриване
  9. Съгласен съм, че са останали само два начина за плащане, посочени в сайта на bob -- директен дебит и в магазин. Ами ако живееш в малък град или на село?

    ОтговорИзтриване
  10. Към господина, който пита къде в реклама сме видели, че услугата е без договор:
    Господин търговецо, това, че се предлага нова услуга без договор, го видяхме всички в дълго въртяна по телевизията реклама, изписана със сини букви на черен фон! А това, че в тази реклама не беше уточнено КОЙ е операторът, който ще ни избави от СКРИТИТЕ УСЛОВИЯ, за нас се явява подвеждаща реклама, но фараоните от Мобилтел все още се чувстват толкова неуязвими, че продължават да си позволяват ВСИЧКО!

    ОтговорИзтриване
  11. Дайте да я видим тази реклама, може аз да съм пропуснал. Но все пак си мисля, че съм им виждал рекламите...

    ОтговорИзтриване
  12. Поздравления за добрата статия! Може ли пояснение какво представлява този титулярен номер в системата?

    ОтговорИзтриване
  13. Титулярният номер е основният телефонен номер на bob абоната (т.е. новият номер с 0998). В случай, че не вземете две или повече SIM-карти, единственият ви номер всъщност е титулярен.

    ОтговорИзтриване
  14. Ей тия МЕНТЕЛ са страшни мърши гледат само как да въртят законно измамите си и да взимат на хорицата парите. МЕНТЕЛ НЕ МИ ГО ХВАЛИ!!!!!!!

    ОтговорИзтриване
  15. Чилев, извинявай! В рекламата се казва "без дълги договори", а не "без договор". Внушението е на лице, какво ще кажеш... Или според теб няма такова?

    ОтговорИзтриване
  16. blognews.bg, въпреки другото име, подозирам, че се обръщаш към мен :)

    Внушение няма - хората са си го написали правилно. Внушението идва от това, че зрителите чуват и разбират това, което им се иска да бъде, а не това, което им се казва.

    След като това не е предплатена карта, а всичко се плаща в последствие то не знам на кой би му минало въобще през главата, че няма да има никакъв договор. Как ще се гарантират тези плащания и т.н. ?

    ОтговорИзтриване
  17. И аз се поблазних от рекламираната услуга. Аз съм един от първите абонати на М-тел и преди година ги напуснах заради отявленото им неуважение и подвеждане на клиентите. Например: най-добрия бизнес план; малки сметки и след 12 месеца те натрисат на някакъв бизнес план, който ти прави сметките такива ,че за 1-2 месеца /докато се усетиш/ да те ощавят жив и то щото еди кога си еди къде си не си казал нов бизнес план. Това разбира се е скрито в общите условия или с малките букви в договора. Явно така е и сновата им услуга от която уровката е /според мен/ тарифирането на 60 сек. Това означава, че при един нормален разговор 2-3 мин- вие плащате най-малко 0,36 лв. и следователно са ми безинтересни спрямо останалите оператори.

    ОтговорИзтриване
  18. народа е казал за новия бардак и старите..........

    явно в мтел има много мъдри люде?

    ОтговорИзтриване
  19. Анонимен2.11.2011 г., 7:23:00

    бърдака не е нов,а ку....е са още по-стари!

    ОтговорИзтриване
  20. abe xora neka ima konkurenciq da padat cenite ,kakto stava v momenta sas golemite verigi xranitelni magazini
    kvo vi puka za toq operator vseki ima pravo da probva i da se otkaje nali giveem v svobodna darjava ug xaxa
    uspex na vsi4ki i lek den gelaq

    ОтговорИзтриване
  21. Погледнете реално на нещата .Боб предлага всяка една минута на 60 секундно тарифиране за 0,12 стотинки на минута .Така ако говорите 1000 мин на месец месечната ви сметка ще бъде 120 лв( най - вероятно без ДДС).Глобул предлагат пакети за които срещу 20 лв.на месец ползвате 1500 безплатни смс-а , 1500 безплатни минути към глобул и малък пакет към останалите мобилни оператори .Според този план колкото и да говорите месечната ви сметка ще бъде по- малка от тази на Боб .
    М-тел предлагат услугата бизнес общност , която позволява всички карти обзързани с договор към фирма, една с друга да говорят на 1 стотинка помежду си , също така пакет с-у минимална такса.
    Поздрави

    ОтговорИзтриване
  22. Има ли някой абонат, който да сподели всичко ли е наред и спазват ли условията си?

    ОтговорИзтриване
  23. Благодаря за пълната статия.

    А иначе по темата...
    http://www.bob.at/

    ОтговорИзтриване
  24. Смешно е да искате от реклама да разберете всичко, тя е си е за запознаване с нещо ново и изтъкване на предимствата. От тук нататък ако се интересуваш, трябва да си проучиш от другаде. Аз разгледах сайта на боб, изчетох всичко, ценова листа, "скрити условия", които са си написани, и реших че за моя начин на разговори нещата ме устройват! Друг ще реши, че не е за него. Толкоз! Другото са мрънканици на недоволни от живота си хора.

    ОтговорИзтриване
  25. както и предполагах се случи нещо със което вече съм свикнал като дългогодишен потребител на М-Тел (по принуда) отдавна вече съм свикнал - след първоначалното дезактивиране на досадната и напълно безсмислена гласова поща се активира отново . Тъй като вече безброй пъти ми се е случвало да махам въпросното "удобство" като абонат на М-Тел , започвам да си мисля че това е скритата уловка и "липсващата" месечна такса

    ОтговорИзтриване
  26. Здравейте аз съм Митко на 20години.Незнам за вас но мен ме притеснява най-много това че кредитния лимит е 100 лева и не може да бъде намален.Освен това те няма да ти спрат телефона а само ще ти изпратят СМС че си го достигнал а аз поне нямам никакво доверие в Мтел особено с тяхните "хакерски атаки" и завишаванвто на сметките с над 10 пъти(в доста случаи). И въпросът ми е: как да съм спокоен че няма да ми завишът сметката до 100лева (които за мен не са малко) че и повече

    ОтговорИзтриване
  27. Та неразбрах,да си взимам ли боб или не???Ако мислите,че те са новия измамник Мтел направо да се отказвам,ще си стоя без телефон

    ОтговорИзтриване
  28. Митко, имаш 3 варианта, според мен, но най-вече не разчитай на "кредитния лимит" да те спаси:

    1) Според т. 25.2(б) от Общите условия на "Мобилтел" ЕАД можеш да договаряш индивидуален кредитен лимит, ако имаш два номера. Това обаче не ти гарантира непременно намаляване на кредитния лимит, да кажем, на 50 лв. на номер, а ти дава право да се договаряш. Ако отидеш в магазин, изрично попитай ако вземеш 2 номера (или вече имаш M-Tel или LOOP договор), дали ще можеш да определиш сам кредитния си лимит. Ако ти откажат, поискай да ти предоставят (отворят на сайта) Общите условия и да ти прочетат т. 25.2б. Нека ти прочетат и т. 6: Настоящите Общи условия имат задължителна сила за Мобилтел и за
    абонатите и потребителите на мрежите. Абонатите удостоверяват това с
    подписа си под договора за услуги. Потребителите се считат уведомени за
    същите от датата на публикуването им по реда на т. 103 от настоящите Общи
    условия.


    2) Иначе ти остава да си следиш сам потреблението чрез bob менюто на SIM картата (Moyat bob -> Moyata smetka -> Tekushta) или с обаждания на 123. Ако се страхуваш, че ще ти завишат сметката, в електронната фактура на www.bob.bg имаш детайлна справка за потреблението си(номера, дати и часове, времетраене), която може да оспориш. За 4,90 лв. ще ти я принтират и пратят на адрес. При мен всичко е точно.

    3) Третият вариант е да си вземеш LOOP UP2U, при който план има т.нар. "стоп сметка", която дефакто ти е кредитен лимит, и нея може да променяш от 5 лв. нагоре. Но говориш за 0,39 лв. на минута към всички.

    Съгласно т. 25.1 от Общите условия на „Мобилтел” EАД кредитният лимит представлява месечна сума без ДДС, до чийто размер операторът предоставя възможност на клиента да ползва услуги в рамките на един таксуващ период. Пак там се посочва, че:
    т. 25.3 Мобилтел информира абонатите си за изчерпване на кредитния лимит при достигане на сума, равна на 90 % от същия (т.е. когато направиш 90 лв. без ДДС).

    ОтговорИзтриване
  29. Митко, още нещо за кредитния лимит. Прочети това добре: http://busylines.wordpress.com/2011/02/11/limit/

    ОтговорИзтриване
  30. От информацията за тарифиране на 60 сек излиза, че ако разговора ми е 1 мин и 1 сек ще платя като за 2 мин или 24 ст.!!!!???...

    ОтговорИзтриване
  31. Анонимен, да, точно така - 1 минута и 1 секунда струва 0,24 лв. Забележи обаче, че почти всички планове от всички български оператори таксуват на 60 секунди.

    ОтговорИзтриване
  32. Леко Калине с "внушенията" :)

    Почти всички планове таксуват САМО ПЪРВИТЕ 60 сек. а после на ВСЯКА СЕКУНДА.

    Но дори с тарифирането на минута (което никой друг план/оператор не предлага) цената е изгодна при определени условия (среден брой разговори към различни оператори с по-голяма продължителност)

    ОтговорИзтриване
  33. Поправям се -- забележката е коректна. Повечето от плановете са с таксуване на първите 60 секунди на цяло, а после на всяка секунда. Т.е. минута и 15 секунди при цена 0,32 лв./минута ще струва 0,39 лв.

    ОтговорИзтриване
  34. Браво Калине! Много рядко човек попада на толкова подробна, обстойна и добре написана информация.По принцип bob и на далавера за хора говорещи малко по мобилния.Опитах се да навия майка ми , но тя не ще да се разкарва до Кауфланд , за да плаща. А иначе на bob се натъкнах преди няколко години в Австрия.Там мисля , че предимно ги ползваха турците защото цените на разговорите с Турция бяха евтини.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря за коментара. Постарах се да отговоря на въпросите, които и аз имах преди да подпиша договора си с bob. За момента говоря сравнително рядко с тази карта, нямам никакви оплаквания, плащам си редовно. Билинг платформата е същата като на M-tel, всичко ти е онлайн.

      Неудобно е, че не приемат плащания с карти в магазините на bob; щандовете са само витрини, без да могат реално да ти помогнат като съществуващ клиент; магазините им са малко. Но пък EasyPay са удобни. В София, а в големите градове, имат офиси на много места.

      Изтриване
  35. Чудно ми е, защо в Австрия за 8,80Е предлагат 1000 минути + 1000 sms-a а в България за 7,50Е 150 мин. и 150 sms-a
    Явно в БГ сме по-платежоспособни или просто сме свикнали да на оправят яко, кой как свари.
    В този ред на мисли, наистина би им излезнало на далавера да ползват всичко на Мобилтел и да им плащат такса за услугата и след приспадане на тази такса да прибират в пъти по-големи печалби от Австрия. Като прибавим и обещаващия брой абонати, на фона на останалите трима адски кожодера /които ни дерат вече сумати години/ - положението за БОБ се очертава да стане розово.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. За първото, да -- щяха да увеличат многократно клиентската си база, ако бяха предложили 1000 минути + 1000 SMS-а (можеха да ги ограничат в рамките на 1 месец или поне да са наполовина, т.е. 500 + 500). За второто -- "те" не са отделен оператор, а са "Мобилтел", част от Telekom Austria. "Те" (bob) са именно един от "останалите трима адски кожодера", както се изразяваш.

      Изтриване
  36. Kъде бих могъл да намеря официална писмена информация за сумата от 100 лева депозит при активиране на роуминг преди изтичане на 3 месеца от датата на сключване на договор?
    В текстовете на решенията на Комисията за регулиране на съобщенията, както и в Закона за електронните съобщения, не намирам конкретна информация относно тази сума (в Общите Условия на bob така или иначе не намирам).
    Също така бих се радвал, ако ми подскажете, къде бих могъл да намеря официална писмена информация и за възможността за активиране на роуминг 3 месеца след датата на сключване на договор, тъй-като по този въпрос също никъде нищо не намирам...

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Съветвам Ви да отправите въпроса си към директора на дирекция "Обслужване на клиенти" cs.director@mobiltel.bg. Ще съм Ви благодарен, ако ми напишете техния отговор, защото действително правилата за депозит за роуминг не са ясно описани.

      Предполагам, че ще се позоват на чл. 14 и чл. 15в от Общите условия.

      Изтриване
    2. Във Фейсбуук ми отговориха със следното:
      "В общите условия за взаимоотношенията между "Мобилтел" EАД и
      абонатите и потребителите на обществените мобилни наземни
      мрежи на "Мобилтел" ЕАД по стандарти GSM и UMTS,с които може да се запознаете от тук http://www.bob.bg/si.php/29/obshti-uslovia.pdf, в точка 14 е посочено, че: "При сключване на договора Мобилтел има право да изисква от другата
      страна представяне на банкова гаранция или внасяне в Мобилтел на
      гаранционна сума в размера, с който иска да му бъде увеличен кредитния
      лимит по т. 25 от настоящите Общи условия, както и за обезпечаване на
      вземанията, произтичащи от ползване на услугата "международен роуминг" -
      когато такава е предвидена в Ценоразписа на Мобилтел в определен размер".

      Според това за клиента все още няма предварителна ОФИЦИАЛНА ПИСМЕНА информация относно три подробности:

      1 (за мен поне, най важното). Възможността за активиране на роуминга 3 месеца след датата на сключване на договра. Конкретното ми опасение е, особенно при bob, когато клиента може изобщо да не е правил разходи през първите 3 месеца и фактури практически да няма, тогава достоверността за платежоспособност от страна на клиента все още не е доказуема. Така те биха могли и след изтичане на 3 месеца от датата на сключване на договора, пак да откажат да активират роуминга. Клиентът примерно решава (от разочарование, или без значение защо), да прекрати договора, в най лошия случай тогава те са прибрали 14.90 (цената на стартовия пакет).

      2. Снощи операторка на Мобил Тел ми каза, че сумата при тях е 150 лева, а в магазин на bob казаха че за bob сумата е 100 лева. Така или иначе, според точка 14 на Общите Условия и на bob и на Мобил Тел, размерът на сумата се определя от оператора "когато такава е предвидена в Ценоразписа на Мобилтел в определен размер" - аз никъде не намирам Ценоразпис, в който да присъства описание на такава сума в определен размер...

      3. Известно ли е какви са условията за връщане на депозита? На първия или втория работен ден след изтичане на три месеца от датата на сключване на договора. Теоретически клиентът може да пожелае активиране на роуминга примерно около седмица преди изтичане на трите месеца, след което те докато го активират стават максимум 1-2 работни дни преди изтичание на трите месеца и след това клиентът си получава депозита обратно... Или те отказват да го върнат...

      В точка 15 от Общите Условия изобщо не става дума за възможност за активиране на роуминга, без внасяне на депозит, ако са изтекли 3 месеца...
      Във всеки случай, там покрай другото се споменава Решение № 639 от 13.04.2006 г. на Комисията за Регулиране на Съобщенията. Текстът на това решение завършва със следното:

      "КРС счита, че не съществува пречка условията относно предоставянето на услугата „мобилна търговия” да бъдат оповестени за потребителите чрез отделен документ, различен от Общите условия, или по-друг начин, избран от „Мобилтел” ЕАД."

      Тук на мен би ми хрумнало да ги подтикна към съчиняване и подписване от двете страни на кратко споразумениице (една станичка, максимум 2-3 изречениица), чрез което МобилТел се задължава, след изтичане на 3те месеца, да активира роуминга, разбира се в случай че няма просрочени задължение и че всички вече излязли сметки са платени.

      Благодаря много за предоставения емайл-адрес, веднага ще им драсна едно писъмце.

      Изтриване
    3. Интересно ми е дали успяхте да се разберете с "Мобилтел" относно закоността на отложеното активиране на роуминг. Имате ли новини?

      Изтриване
    4. В чата с оператор през интернет-страницата на MTel ми написаха, че възможността за активиране на роуминг без внасяне на депозит, 3 месеца след датата на сключване на договора, са описани не в Общите Условия а в самите точки от текста на абонаментния договор, който клиента подписва на място при сключването му. Дали в някоя от тези точки е описано и че предварително внесен депозит се връща на датата на навършване на 3 месеца след сключване на договора - не знам, но най-вероятно - да, описано е и това.
      Съответно нещата се спъват, когато клиент сключващ абонаментен договор с MTel има писмено удостоверение за тези две възможности, но в сканирания по-горе договор на bob тези две опции не са описани... За мен това би значело, че след като bob (за разлика от MTel) все още нямат официално описание на двете възможности в писмен вид, значи те спокойно биха могли на първия ден от четвъртия месец, или да продължат да отказват активиране на роуминга или съответно да откажат да върнат депозита (няма инфо, КОГА трябва да го върнат).
      На линк:
      http://www.bob.bg/faq/bob-roaming.php
      имаше скоро малка актуализациика на текста, сега там пише:
      "В случай че все още не са минали 3 месеца, елате в bob магазин и внесете гаранционна сума, която след това ще ви бъде възстановена." => "която след това" :D кога е това "след това :D
      Вчера се съветвах вече с позната - адвокат, относно съдебната сила на текстовете в страницата на bob. Ако в Общите си Условия bob не са изрично упоменали, че текстовете в интернет-страницата имат съдебна сила - а те не са упоменавали такова нещо - тогава за съжаление в случай на отказ за активиране на роуминга или за връщане на депозита след 3 месеца, клиента и да си принтира тази страничка с този текст, после с нея нито в MTel нито в bob нито в съда би станало нещо...
      Иначе Здравко Георгиев - Директор на Дирекция "Обслужване на клиенти" явно беше препратил емайл-запитването ми към Константина Кабаиванова - Customer Service Division, K_Kabaivanova@mobiltel.bg, която по емайла директно ме помоли за телефон - единствения ми български (Primа) не и го дадох, за да не ми гледа регистрираните лични данни, и като и написах само чуждестранния си, тя от 21. Март до сега, не ми се е обадила...
      Най-вероятно ще отида в МТел, ще искам да ми дадат ксерокопие на непопълнен договор, ще отида с него в bob и ще се опитвам да ги накарам да напишем и двустранно да се подпишем на свободна форма с двете опции - връщане на депозит след 3 месеца или активиране на роуминг след 3 месеца без депозит.
      В най-лошия случай, ако откажат да го активират и клиента изцяло реши да се махне от тях, то тогава той губи само цената на пакета от 14.90 (в случай че не е говорил, разбира се), което в крайна сметка не е чак толкова страшно...

      Изтриване
    5. А и между другото, аз не бих се изненадал, ако bob принципно в идните месеци/години ги сполети инвазия на българи от чужбина, недоволстващи от проблема, защото договор с тарифа 0 лева без разговори е много съблазнителен за българи, живеещи в чужбина, най-вече заради преодоляването на проблема с прекъсване на връзката при входящ разговор след изтичане на заредената сума на предплатена карта... ясно е...

      Изтриване
  37. Аз пък кагато ми трябват повече мин. за говорене вече започнах да си купувам прадплатени карти,за втория ми тел.А първия ми го знаят хората които ме познават.Сега си купих някаква пак към М-Тел "който не ми допадат по принцип".Картата е с 50 мин.и 50 смс.към всички в Бг.и 24 страни още.смс след това ти струва 19 ст.а мин.е 33,което също важи навсякъде.Имам и на М-тел друга и говоря 1ч.за 1 стотинка.към 5 ном.Купувам и на Глобул с 500 мин.към 5 ном.отделно може да се закупи пакет мин. за 2,50.Затова се отказах от мошениците с мес.такси.Бил съм и на 3-те оператора но винаги имаше нещо скрито.А за Боб,чувам от познати добри отзиви.Може и тях да пробвам.

    ОтговорИзтриване
  38. Дайте мнение от някой който ги ползва от няколко месеца.надписват ли сметките,как е?

    ОтговорИзтриване
  39. Малко ъпдейт на отлично написаната статия. За кратко време се предлага и superbob тарифен план (в периода 16.05.2012 – 20.06.2012) http://www.bob.bg/bob-tariffs/index.php - накратко по 500 мин към мобилни, 500 към фиксирани и 500 смс-а всичко това за 14.90 лв/месец.

    П.П. Нямам нищо общо с боб, леща и др. култури :) ;)

    ОтговорИзтриване
  40. Чудех се към кой оператор да ида... Не, че имам кой-знае какъв избор, но щом БОБа мирише на МЕНТЕЛ - никога. И основния, и клонинга са ме загубили като клиент.

    ОтговорИзтриване
  41. Браво, поиграл си си. Добър разбор!

    ОтговорИзтриване
  42. Копирано от Facebook

    Здравейте!
    Има ли нешто обшто с м-тел БОБ
    Харесва ми · · 17 юни в 18:27

    {bob} Здравейте! BOB е търговска марка, която използва мрежата на М-Тел.

    BOB представлява търговска марка за телекомуникационни услуги, като Мобилтел ЕАД е юридическото лице, което стои зад новия бранд. Екипът на bob ще търси самостоятелно присъствие на продукта на пазара.

    ОтговорИзтриване
  43. Здравейте, аз също днес си взех сим карта на БОБ.Ядосах се на друг мобилен оператор и много спонтанно отидох при БОБ.Разбрах, че ползват мрежата на Мтел.Наистина служителката не ми спомена за въпросният клиентски код.Много ще съм ви благодарна ако някой ми каже - доволен ли е или не от въпросният БОБ и за какво точно служи този клиентски код.Може би за промяна в усугите....не разбрах точно...

    ОтговорИзтриване
  44. Този коментар бе премахнат от автора.

    ОтговорИзтриване
  45. Здравейте!

    Клиентския код служи за идентифициране на абоната при активиране или деактивиране на всички услуги предлагани от Боб.

    Трябва да отидете в офиса / щанда на Боб за да Ви дадат една бланка в която заявявате че искате този номер да Ви стане титулярен за да можете да си активирате услугата "Клиентски код".
    След това се обадете на 123 от номера, посочен в декларацията, и следвайте инструкциите на автоматичното гласово меню, за да въведете актуалния шестцифрен код, а след това и новия, с който искате да го замените.
    Наберете 123 > Изберете 4 от гласовото меню > Въведете актуалния код >
    Въведете нов код - 6 цифри по ваш избор > Въведете още веднъж 6-те цифри > Натиснете 1 за потвърждение
    Важно
    Можете да смените клиентския си код по всяко време и неограничен брой пъти.
    Ако забравите кода си, анулирайте го. Свържете се от посочения в декларацията номер с 123.
    Обажданията към Центъра за обслужване на клиенти на bob на тел. 123 се таксуват според актуалните цени на bob които са 0,49лв за разговор с оператор.

    Ако някой си е поръчал сим картата по телефона е нужно да отиде до най-близкия им офис и да направи тази операция.

    А ако няма тази възможност може да "посети" http://www.bob.bg/bob-services/client-code.php и да следва инструкциите.

    Но и там има една голяма пречка!

    Този файл "Декларацията" когато го свалите трябва да го принтирате, попълнете и да го изпратите заедно с копие от личната си карта и да напишете „Предоставям доброволно копие от личната си карта и съм съгласен същото да бъде използвано с цел активиране и ползване на услуги” на факс 02/4858409.

    Които няма факс може да я свали и да я конвертира на сайта http://www.pdftowordconverter.net защото на този файл не може да се пише.
    Въвеждате си Вашата информация но пък трябва да имате скенер за да сканирате личната си карта и не забравяте горе писания текст за съгласието.

    Всичко това го изпращате на E-mail customer.service@bob.bg.

    ВНИМАНИЕ
    Най-лесния начин е ако сега поръчате боб по телефона когато Ви го донесат от "Speedy" и започнете да подписвате договора точно в него има място за услугата "Клиентски код". Но там трябва да напишете новия си Боб телефонен номер.

    Него можете да видите като обърнете "Стартовия пакет" и погледнете в отрязаното прозорче.
    Така вече сте активирали услугата и следвате условията при покупка от магазин на Боб.
    Наберете 123 > Изберете 4 от гласовото меню > Въведете актуалния код >
    Въведете нов код - 6 цифри по ваш избор > Въведете още веднъж 6-те цифри > Натиснете 1 за потвърждение.
    В началото на блога е сниман целия договор кликнете върху втората снимка ТОЧКА 5 и ще видите за какво става въпрос.
    Това е!

    ОтговорИзтриване
  46. БОБ също надписва като М-тел, разликата е, че няма смисъл да се оплакваш.

    Вчера си купих стартов пакет БОБ, днес го активирах и проверих сметката си и какво да видя – вече 3.25. За да разбера, трябваше да се обадя два пъти на оператор, първия път – 3 минути и втория път – 14 минути. Разбрах, че съм платила 3.25 - което било без ДДС – а всъщност 3.90 с ДДС – за ПУК-код, който никога не съм искала и не съм използвала. Но има ли смисъл да разбереш това, като за установяването на тази проста истина ще трябва да платя над 8 лв, защото разговор с оператор в БОБ е 49 стотинки на минута. Така че оттук идват печалбите - от разговорите на операторите с клиентите и от надписване.
    Операторите правят всичко възможно да проточват разговорите, благодарят ти за търпението, правят справки за нещо, което би трябвало много добре да знаят (напр. в какъв срок ще имаш отговор на жалбата си),правят мноого дълги справки, "всички оператори са заети, моля изчакайте (а изчакваш около 2 минути) и пр., само и само да те задържат. Става нещо като секс-телефон. Така че избягвайте разговорите с БОБ-оператори и ако имате жалба, пишете жалба на специална бланка в магазина на БОБ. Ако продължават да надписват, най-ефективният начин е да се прекрати договорът.

    За разлика от предплатените услуги, които веднага след разговора ти начисляват сметката, в БОБ има "технологично време", което е неясно колко, така че всъщност трудно може да се ориентираш. Защо ти трябва да се ориентираш - само трябва да плащаш.

    В нашата страна мобилните оператори имат монопол. Едва когато мобилните оператори станат толкова много, че нито един няма повече от 25 % от пазара, тогава ще може да разчитаме на почтеност в отношенията и на спадане на цените. БОБ не е нов оператор, това си е просто нов план на М-тел, както си личи по старите М-телски номера.


    ОтговорИзтриване
  47. Здравейте!

    От близо година съм със Супер БОБ - 500 безплатни минути към всички мобилни оператори, 500 безплатни минути към стационарни телефони, 500 безплатни смс-а. Всичко това за 14,90.

    Като взема предвид времетраенето на разговорите ми за период от 1 месец, тези 500 минути са ми предостатъчни.
    Преди БОБ-а бях с Прима (предплатената услуга на Мтел), и тези 15лв отиваха за един уикенд.

    Та...Мен услугата ми харесва, засичал съм си времето на разговорите за един отчетен период.Нулирам брояча за времетраене на разговорите в началото на периода и го спирам в края.От сайта на БОБ преглеждам времетраенето на обажданията и като сверя данните (времетраенето), през което съм говорил си излиза с много малки разлики.Обикновено около 100-150 секунди, които може да са станали от грешка докато съм смятал.Но рядко изговарям 500 минути.

    За мен БОБ е практичен.

    Ангелов

    ОтговорИзтриване
  48. Много лошо първо впечатление ми направиха – след цялата си реклама на коректност и не знам още какво си, без скрити условия… За тези, които не знаят: при откриване на номер при тях и подписване на три месечния договор те карат да платиш 15 лв. начален пакет и 10 лева предплата за първия месец. Ние купихме телефона за детето си – активирахме го на 1 май и на 2 май му го подарихме. След три дни получаваме sms, че дължим 10 лева за периода от не знам си кой април до 2 май! Помислихме, че има грешка, но се оказа, че „са пропуснали да ни информират, че щом телефонът е пуснат на 1 май, ще платим такса за целия предходен месец, когато въобще не сме имали номер при тях! Отвратителен селски номер! Толкова се възмутих, вече ми омръзна с тези шикалкавения на дребно като в селска бакалия. Как пък няма нито един коректен, европейски оператор. На това отгоре, при въпроса – следователно при още една платена такса от 10 лева ни изтичат трите месеца по договора, ни отговарят: О, не! Трябва да имате „три пълни календарни месеца“. Значи, като е да те излъжат -за тях 1 ден е равен на един месец, но за теб месецът си има 30 дни… След този номер за "добре дошли" вече не им вярвам и ще се откажа от тях.

    ОтговорИзтриване
  49. към скритите такси трябва да се добави и отключване на телефона, когато закупих Самсунг e1200 само за 10лв никой не ми спомена че е заключен към сим картата, а отключването е 50лв, но в сервиза свършиха тая работа за 10лв.

    ОтговорИзтриване
  50. Мошеници и обирджии са МЕНТЕЛ-БОБ.Гадните им номера са безкрайни .Отказвайте се от тях .Аз,също ще се откажа ,защото са печени лъжци.

    ОтговорИзтриване
  51. Анонимен3.09.2014 г., 0:22:00

    Не съм рекламен агент на БОБ, но мога само да ги похваля. Повече от година ползвам услугите им, не са ме излъгали, а от обхвата им бях възхитена!

    ОтговорИзтриване
  52. Анонимен3.09.2014 г., 0:29:00

    Разочарована съм и от Глобул и от М-тел , а пък за Виваком да не говорим! Единствено от БОБ нямам никакви оплаквания, а вече втора година ги ползвам, макар и рядко.Нещо друго искам да споделя, това ,че съм възхитена от обхвата им. Вече писах,но като ,че ли изчезнаха писанията ми,затова ще разкажа пак- Миналата година постъпих в Белодробната ни болница в Перник,която се намира извън града, в планината.Имаше проблеми с обхвата. Глобул го имаше извън болницата, в двора-на едни стълбички.М-тел го имаше на терасата на болничната ми стая. А БОБ го имаше в леглото ми!!!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Не пишете глупости! БОБ се поддържа от мрежата на Мобилтел, така че не може за Мтел да няма обхват, а за БОБ да има.

      Изтриване
    2. Госпожата никъде не спомена, че теста е правен от един и същи телефон. Та мисълта ми е разликите може да са от телефоните, а не от операторите.

      Изтриване
  53. Аз пък искам да кажа, че повече от година съм на БОБ. Не знам какво разбират другите под това, че няма обвързване с договор... За мен наистина е хитро измислено, аз съм на план, с който срещу 14,90лв на месец имам 500 мин към всички мобилни мрежи, 500 смс-а към всички мобилни мрежи, както и 500 мин. към всякакви фиксирани номера ( таксита, банки и всякакви учреждения). За този период не съм превишила предоставените ми минути и смс-и и не съм плащала повече от таксата. Ако сега реша ще си платя последната сметка и после изключа картата и не я ползвам 5 месеца, защото съм в чужбина например - те не търсят месечни такси за този период за разлика от другите тарифни планове, които обвързват с 2-годишен договор, което ще рече, че щом си обвързан с договор им дължиш таксите, независимо дали си ползвал картата или не. Те са като Булсатком... има си договор..., но той не е задължаващ и не ти начисляват задължения, когато не ползваш услугата. Ако си платиш Булсаткома - гледаш, ако не го платиш - не гледаш.... Ако искаш да си пуснеш Булсаткома пак след определен период , то те ти искат допълнителна такса включване, същото е и с боб... , за да ползваш отново услугите им след прекъсване трябва да си заплатиш една месечна такса отгоре за включване... май така беше... :) Харесвам си Боб и туй то :)

    ОтговорИзтриване