20.03.2012 г.

bob и Кольо

Допълнение: Call-YO на vivacom надцаква bob на M-Tel, като на 22 март обяви, че също сваля цената на 10,8 стотинки. В съобщението на vivacom не пропускат да изброят “реквизитите”, които трябва да изглеждат по-изгодни от конкурента: “тарифиране на секунда след първата минута и на Kb за мобилния интернет, безплатни обаждания към центъра за Обслужване на клиенти, безплатна реактивация след спиране по неплащане. Не се заплащат и смяната на собственост или деактивацията на гласова поща.” Докъде ще стигнат? Дали 10,8 ст. е дъното?

Няма и седмица, откакто се завъртя рекламата с двамата герои във влака, и два от мобилните оператори се намериха в “ценова война”, както отбелязаха медиите наскоро (Vesti.bg и Dnevnik.bg).

Дванайсетте стотинки на bob само за една вечер станаха десет стотинки и осем десети. По-този начин се случиха две неща.

Първо, офертата на bob остава най-евтиното предложение за национални телефонни разговори без месечна такса, само с 0,02 стотинки по-евтино от предложението на vivacom Call-YO. Български оператори се престрашиха да понижават цени, заради конкуренти.

Второ, закачливият телевизионен спот се превръща автоматично в заблуждаваща реклама и за да не привлече глоба от Комисията за защита на конкуренцията (по чл. 32 от ЗЗК), излъчването ѝ най-вероятно ще спре тези дни. Има я в YouTube, дори с имената на рекламната и продуцентската агенции – New Moment New Ideas и Screen Brothers Ltd. Рекламата породи отзвук.

Рекламата на vivacom, която сравнява параметри на конкурентната услуга bob с услугата Call-YO

Рядко сме свидетели на сравнителни реклами в България (например БТК и Orbitel преди години), просто защото сравнителната реклама не е разрешена от закона.

В случая, имаме нещо, което проф. Георги Лозанов би нарекъл “алюзия” с вече съществуваща марка – чужденецът Боб с неподправен немски акцент е очевидно австрийската марка bob на Telekom Austria. Интересното за мен е, че виждам марки, представлявани от истински лица – до голяма степен, както в серията от реклами на Apple, в които готиният Mac с лекота и невинност успява да ядоса или злепостави задръстения PC.

Иначе за запознатите същата реклама bob vs. Call-YO е явно недоразумение:

  • bob е post-paid услуга с безсрочен договор и без месечна такса, след закупуването на чиято карта разговорите и съобщенията се начисляват в месечна сметка;
  • Call-YO е предплатена услуга, при която цената от 11 стотинки е валидна само ако зареждате минимум 10 лева кредит по сметката си.

В ценовото надаване печелившият е един – потребителят.

1 коментар:

  1. Call-YO нямат Интернет и MMS в роуминг. На този етап Интернет и MMS в роуминг НА ПРЕДПЛАТЕНИТЕ УСЛУГИ (!) предлагат само М-Тел. :) хе-хе

    ОтговорИзтриване