Означава, че ако искате да смените оператора си (например сега сте клиент на Globul, но искате да станете абонат на vivatel), можете да запазите стария си номер и да бъдете обслужвани от друг оператор (запазвате Globul-ския си номер, но ставате клиент на vivatel).
Самата процедура струва 5 лева и става за 10 дни. Могат да се запазват и номера на абонаменти, така и номера на предплатени карти.
Ако даден номер вече се е преместил при друг оператор, то ще има автоматично известие за това преди всеки разговор с 2-секунден период за решение, дали да се свържете или не. Така например, ако имате безплатни минути към M-tel и номер 0888-123-456 е станал абонат на Globul, то ще имате време да прецените, дали да осъществите връзката или не.
За подробните условия, как да смените оператора и да запазите номера, можете да прочетете на следните адреси. Имайте предвид, че информацията макар да е на различни страници, тя се отнася до трите оператора еднакво:
- Globul Важни подробности покрай процедурата с въпроси и отговори
- vivatel Процедурата кратко и ясно както при преместване към vivatel, така и при напускане
- M-tel Процедурата накратко при преместване към M-tel
И още (специално за Добри)... На сайта на Комисията за регулиране на съобщенията могат да се открият 2 много интересни документа:
- Функционални спецификации за осъществяване на преносимост на номера на абонати на обществени мобилни далекосъобщителни мрежи (файл)
- Таблица с постъпилите в КРС становища по функционални спецификации (файл)
Интересен факт - към момента M-tel по никакъв начин не рекламират тази услуга за разлика от другите два оператора, които са сложили линкове още на заглавните си страници. Защо ли? ;) Вече и при тях е налична информация за прехвърляне в мрежата им, запазвайки стария си номер.
Естествено че Мобилтел пречи на Преносимостта на номерата
ОтговорИзтриване8 дена чаках да взема удостоверение за съгласие за преносимост на номера !!
като поне по пет пъти дневно звънях на *88
два пъти ми пратиха sms
Vasheto zayavlenie za
prenasyane na nomera izvan
mrezhata na M-Tel e odobreno.
Zapovyadayte v nash magazin,
za da poluchite
vasheto udostoverenie
като посетих техен магазин след 45 минути чакане
ме уведомиха че е станала грешка и трябва да дойда
пак след два дена
и така три пъти ме разкараха до техен магазин .
Така че въоръжете се с ВОЛСКО ТЪРПЕНИЕ
ако искате да вземете удостоверение за съгласие за
преносимост на номера от М-ТЕЛ
arena@eood.net
Хм...
ОтговорИзтриванеБлагодаря за коментара! Осем дена си звучи нормално за пренасяне на номера, единственото нередно са тези "грешки" и въртенета по магазините.
Пиши в крайна сметка сега как е при новия оператор, какви бяха първите часове между смяната?
Благодаря за компетентно поднесената информация! :)
ОтговорИзтриванеАз отново имах "малък скандал" с М-тел и скоро ще пиша за него, очаквам развръзката, за да е по-интригуващо.
Добри